Get your umbrellas ready! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Get your umbrellas ready! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Get your umbrellas ready!

Blijf op de hoogte en volg Janne

07 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ook hier in Engeland is het zo langzamerhand gebeurt met het mooie weer en is de herfst begonnen. Afgelopen week was het nog lekker warm en zonnig, maar zaterdag werd het koud en regenachtig. Gelukkig is het Engelse weer net als Nederland en kan het de ene dag regenen en de volgende dag weer stralend zijn, dus de wisselvalligheid hoef ik gelukkig niet te missen.

Met mijn stagekeuze ben ik nog steeds ontzettend blij, WECH is een geweldige plaats om stage te lopen en London is een prachtige stad, die in welk deel je ook bent altijd weer een beetje anders is. Ik begin echt te merken dat mijn Engels hier vooruit gaat en dat ik me toch best goed in m'n eentje kan redden.

Afgelopen week was het wat rustiger met meetings en heb ik meer tijd gehad om aan mijn projecten te werken. WECH heeft een aantal woningen waar een gemeenschappelijke hal is, zij zijn hier verantwoordelijk voor, en de ideale situatie is om van al deze woningen een sleutel te hebben. Nu zijn er al verschillende studenten mee bezig geweest, maar nog steeds zijn niet alle sleutels bemachtigt. Mijn taak dus om dit af te maken en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Een brief naar de bewoners later had ik alweer een paar sleutels bemachtigt, maar nog lang niet alle. Ik had dus maar besloten om langs te deuren te gaan en met succes! Na deze actie hoefden we nog maar 6 sleutels, schouderklopje voor mezelf. Maar weer een brief gestuurd en hoppa weer 2 sleutels erbij! Deze week hoop ik de overige sleutels ook nog te krijgen en anders moeten de sloten verandert worden.
Daarnaast ben ik bezig met een managementfile over risk assessment. Ook gaat WECH binnenkort een contract aan met een nieuwe organisatie en ik ben een instructie aan het schrijven hoe het personeel dingen moet aanpakken nadat deze samenwerking begonnen is.
Ook gaan we het hovenierscontract voor de gardens opnieuw aanbesteden, hier ga ik ook een belangrijke rol in spelen. Allemaal drukte dus!

Het weekend was zoals altijd weer veel te kort en volgepropt. Vrijdagavond stond er weer een bezoekje aan de pub gepland. Zaterdag zijn Lieve en ik naar Frederique gegaan, want die had besloten dat ze naar de kapper moest. We kwamen terecht in één of andere zaak met alleen maar Hongaarse kapsters, die meer bezig waren met kauwgom kauwen en Hongaarse liedjes uit te zoeken dan met knippen. Maar uiteindelijk kwam Fre er met een goed geknipt kapsel vandaan en ik met de gedachte dat ik mijn bezoekje aan de kapper nog maar even zolang mogelijk uit ga stellen. Lang leve een pony die eigenlijk nodig aan een knipbeurt toe is.
Zondag hadden we een dagje aan de Engelse kustplaats, Brighton, gepland. We hadden via de Nationalexpress goedkope bustickets geregeld. Dit ging echter niet helemaal soepel, want de bus was op één of andere manier overboekt en daardoor vertrokken we een uur later dan gepland. We hebben een heerlijke dag aan de kust gehad, heerlijk om even uit de drukte van de stad te zijn en weer vogels te horen fluiten. Gelukkig was het zondag niet aan het regenen en scheen het zonnetje zelfs! :).

Over een paar weekjes ontvang ik mijn eerste bezoek alweer! Gerda komt hier Halloween vieren, looking forward to it!

Deze week maar weer hard aan de bak op stage en hopen dat de regen me een beetje bespaart gaat blijven (fingers crossed).

Cheers!

  • 07 Oktober 2014 - 23:10

    Beppe:

    Hai Janne,heb net je verslag gelezen erg fijn,maar ik moet nu op bed,morgen weer om 9.u. Op de tennisbaan staan.Zullen we morgen avond even skypen om half negen jou tijd.Straks ook lekker slapen tut Beppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 15085

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: