It's (almost) Christmas time! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu It's (almost) Christmas time! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

It's (almost) Christmas time!

Blijf op de hoogte en volg Janne

12 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Christmas time is het zeker, heel London is al weken in de kerstsfeer en mijn agenda staat volgepland met kerstlunchen en –feestjes. Ook gaat (bijna) ieder gesprek over de plannen voor kerst en wordt er al regelmatig fijne kerstdagen geroepen. Maar als echte Nederlander kon ik natuurlijk niet aan kerst denken voordat sinterklaas geweest was en zelfs in London heb ik sinterklaas gevierd. Op 4 december ging ik naar de NL Sinterklaas Borrel, waar pepernoten, zwarte piet en sinterklaas aanwezig waren en patat en frikandellen!! Wat waren de frikandellen lekker zeg, nooit geweten dat je eten zo kunt missen.

Op 5 december heb ik chocoladeletters uitgedeeld aan mijn collega's met een klein beetje uitleg over het sinterklaas verhaal, ze vonden het allemaal heel erg leuk en lekker. Al vinden sommige Engelsen sinterklaas en vooral zwarte piet wel een heel gek iets en zelfs als ik het uitleg vinden ze het nog maar een vreemd allemaal en vinden ze de kerstman en zijn elfen beter (hoe dit nou weer mogelijk is?!).
Die vrijdag ging ik ook met Lieve naar de tv-opnamens van Sweat the small stuff. We zaten in het publiek en het was erg leuk om te zien hoe dingen er achter de schermen aan toe gaan. De boyband 'Union J' was aanwezig en de groep meisjes achter ons werd helemaal hysterisch en ging plannen bedenken hoe ze met hun op de foto konden. Lieve en ik hebben elkaar een paar keer vol verbazing aan zitten kijken als ze weer met een ander onmogelijk idee aankwamen zetten, maar uiteindelijk is het ze wel gelukt om een foto met de jongens te krijgen hahaha.
Vrijdag was het tijd om weer een keer lekker te gaan stappen en dit restulteerde zaterdag in een lekkere ouderwetse kater. Na mijn kater verslagen te hebben ging ik naar Fem om daar samen met Lieve en Fre sinterklaas te vieren met lekkere hapjes en aansluitend lekker relaxed een filmpje te kijken.

Zondag heb ik weer een korfbal wedstrijd gespeeld, aangezien ze veel te weinig hadden voor dat weekend had ik mezelf opgeofferd. Het was leuk om weer te spelen, maar de wedstrijd was zeer matig en ik zal er verder ook maar niet te veel woorden vuil aanmaken. Aansluitend nog een drankje in de pub gedaan en voor het eerst sinds ik in London ben, heb ik me verbaasd over hoe goedkoop (voor Nederlandse begrippen waarschijnlijk nog steeds duur) mijn drankje was.

Maandag had ik niet zoveel zin om te gaan trainen en wou ik heel graag gaan schaatsen. In London heb je overal van die nep ijsbanen en dit moest ik als echte Fries natuurlijk op zijn minst 1 keer hebben uitgeprobeerd. De schaatsbaan was wel wat klein en druk, maar het schaatsen was ik zeker nog niet verleerd en ik was als een kind zo blij haha.

Gisteren ben ik met Anthony naar de Ivy geweest, dit is een heel erg chique (en duur) restaurant. We waren uitgenodigd voor de kerstlunch van Facilicom. Speciaal voor deze gelegenheid had ik een jurkje gekocht, jaja het wordt nog wel eens wat. Het eten was ontzettend lekker en de champagne en wijntjes smaakten ook goed. De directeur en zijn vrouw zijn beide Nederlands, dus heb ook nog even in het Nederlands een praatje met ze gemaakt. Iedereen was ontzettend aardig en er was een gezellig sfeer.
Donderdagavond ben ik naar Hyde park Winterwonderland geweest, want na Lieve haar enthousiaste verhalen over een grote tent met Oktoberfest / carnaval / dorpfeest-achtige taferelen moest dat natuurlijk wel even bezocht worden. Samen met Lieve, Fre en Fem ging ik daar naar toe en Lieve had zeker niet teveel gezegd, het was geweldig! Er was een enorme feesttent, denk nog bijna groter dan de Flaeijelfeesttent, gevuld met bierbanken, heel veel dronken mensen en een groot podium waar live optredens waren. De live optredens waren echt van die dorpsfeest muziek en ik was helemaal gelukkig, net alsof ik weer lekker in Friesland was hahaha. Hoeveel ik ook van deze stad ben gaan houden, niets kan tegen dorpsfeesten op! Het feestje was helaas om 10 uur al afgelopen en ik lag dan ook niet zo laat op bed en was van plan om even wat rust te pakken voor weer een druk weekend, maar helaas heb ik een ritme ontwikkeld en kan ik voor 12 uur 's nachts met geen mogelijkheid in slaap komen.

Op dit moment probeer ik energie te vinden voor het kerstfeest van korfbal vanavond, maar na een lange douche komt dat vast en zeker helemaal goed.

Dit weekend staan er weer erg veel dingen op de planning en tijd om uit te rusten is er zoals altijd weer niet echt bij!





  • 21 December 2014 - 14:11

    Eling Koopmans:

    Hoi Janne,

    Waar ben jij, in Friesland of in Londen.??
    Ga je kerst vieren in Londen ?
    Nog een dikke maand te gaan, of zijn er andere ontwikkelingen.?
    Dacht je nou werkelijk dat ik zo goed fries kon.
    Dus helemaal niet ik zoek een vertaal machine op internet en klaar is kees ( geheim hoor).
    Nu ik wens jou prettige dagen toe, niet te wild, en pas op voor vuurwerk.

    Groetjes

    Eling


  • 22 December 2014 - 18:20

    Janne Krekt:

    Hoi Eling,

    Nee ik vlieg morgen naar huis om kerst met mijn familie te vieren.
    Ja nog zo'n 5 / 6 weekjes en dan zit het er alweer op, helaas. De tijd is echt veels te snel gegaan.
    Je hebt geluk, want kunt gelijk weer van mijn nieuwe reisverslag genieten haha.

    Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 15080

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: