The Final Countdown - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu The Final Countdown - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

The Final Countdown

Blijf op de hoogte en volg Janne

29 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

It's the final countdown zo zou je het wel kunnen noemen ja, want in minder dan een week is het alweer tijd om mijn spullen te pakken (help) en om weer terug te vliegen naar Nederland. Gelukkig vliegen de hulptroepen genaamd Mem en Beppe zaterdag over om mij te assisteren met al mijn spullen en voor nog een paar gezellige dagen. Looking forward to it!

Maar first things first want deze week is echt zo'n week met gemixte gevoelens. Alles komt op zijn einde en eigenlijk had ik nog zoveel meer willen doen aan projecten voor WECH en nog zoveel meer feestjes willen vieren en ook heb ik ook nog lang niet alles gezien en gedaan. Voel me net zo'n rupsje nooit genoeg haha. Gisteren was het alweer de laatste korfbal training voor voorlopig een lange tijd en ik moet toegeven dat ik het wel ga missen. Er waren gisteren heel veel nieuwe mensen en ook die waren allemaal weer super leuk en aardig, helaas was de kennismaking kort. Alle Highbury mensen ga ik natuurlijk enorm missen, wat een top club is dat en wat was iedereen gelijk vanaf dag 1 aardig en leuk. Maar gelukkig heb ik van de meesten nog niet echt afscheid hoeven te nemen, want morgen staat er nog een gezellig feestje op de planning woehoe!

Eerst maar even terugblikken op afgelopen week. Wat heb ik eigenlijk ook alweer allemaal gedaan?! Op vrijdag had ik een verjaardagsfeestje en was mijn huis een hostel voor Fre en Sabine. Dus toen ik rond een uurtje of drie binnen kwam strompelen, lagen er twee dames heerlijk te slapen en heb ik hun voorbeeld maar lekker gevolgd. De volgende dag ging weer vroeg de wekker omdat het tijd was om afscheid te nemen. Daarna ben ik nog maar weer even mijn bedje in gedoken. Laat in de middag had ik besloten dat het tijd was voor wat frisse lucht en dat een beetje natuur me vast niet verkeerd zou doen, dus ben ik naar Primrose Hill park geweest waar je echt een geweldig uitzicht over de stad hebt én een ondergaande zon!! Helaas was ik niet de enige die dit een zeer goed idee vond en wemelde het hier ook weer van de mensen, geloof me in deze stad krijg je noooooit rust hahaha. 's Avonds was het tijd voor een drankje met mijn grote vriend Darryl, aangezien die niet bij het verjaardagsfeestje kon zijn, moest de schade de avond daarna maar ingehaald worden.

Zondags heb ik me maar weer eens uitgeleefd in de Primark en Oxford street en ben ik een middagje winkel-in-winkel-uit gegaan.

Maandag was het tijd voor mijn laatste weekje stage en werd ik eraan herinnerd hoeveel projecten en andere dingen ik eigenlijk nog lopen had, gelijk maar goed aan de slag dus dacht ik. Máááár helaas de goede voornemens werden weer niet beloond, want het hele systeem lag plat. Geen internet, geen x-drive, geen werk wat ik kon doen. Nouja dan eerst maar boodschappen doen en een lange lunchbreak nemen en hopen dat de IT-manager het kan fixen en gelukkig na m'n lunch werkte alles weer en kon ik tenminste aan de slag.

Dinsdag was Anthony weer terug aan zijn bezoekje in Groningen. Zijn beschrijving van het weekend: het was koud, er lag sneeuw en het regende, maar verder was Nederland hartstikke leuk hahaha. Dinsdagavond heb ik met Mirelle even wat gegeten en was het ook tijd om van haar afscheid te nemen, maar hopelijk niet voor lang! Daarna heb ik nog even met de family geskyped.

Gisteren heb ik mijn laatste avond getraind en kunnen de korfbal schoenen voorlopig weer de kast in.

Vanavond stond in het teken van het huishouden, wantja als moeders en beppe komen moet het huis natuurlijk wel een heel klein beetje schoon zijn. Dus alles glimt weer (zo ver dat kan en mij lukt) en de wasmachine heeft weer overuren gedraaid. Nu staat er alleen nog een afwas op me te wachten, maar ik gok dat die nog maar even langer moet wachten want ik moet mijn presentatie voor morgen ook nog maar even grondig doornemen. Als afsluiter moet elke student een lunch organiseren en een eindpresentatie geven. Nou hier word ik natuurlijk niet zo heel erg enthousiast van, want als ik ergens een hekel aan heb is het presenteren hahaha. Maar goed ik zal straks nog maar even goed mijn best gaan doen en dan maken we er morgen wel weer wat leuks van.

Ik vind het nog steeds raar hoe snel de afgelopen 5 maanden zijn gegaan en dat ik alweer bijna terug kom naar Nederland. Ergens kijk ik er wel weer naar uit om weer lekker in Groningen te wonen en gezellig met iedereen te doen, maar het is wel een raar idee om je Londonse leven weer achter te laten. Als het aan mij had gelegen was ik nog graag even wat langer gebleven haha.

Vandaag was dan ook eindelijk mijn klas en lesrooster bekend, het valt tot nu toe alles mee maar het schoolleven zal wel weer even wennen worden. Gelukkig zit ik wel weer bij mijn steun en toeverlaat Jinke in de klas. Vandaag hebben Anthony en ik ook nog even gelunched en dat was wel even slikken, want er werd een heel betoog gehouden over dat hij vond dat ik het super goed had gedaan, heel hard gewerkt en het zo jammer vond dat ik nu alweer weg moest gaan. Ik kan echt zonder twijfel zeggen dat ik de beste supervisor ever heb. De afgelopen 5 maanden heb ik heel veel tijd met Anthony doorgebracht en ook erg veel gelachen. Ik kan terugblikken op een super stage en had dit echt voor geen goud willen missen.

Ik zal morgen nog even genieten van mijn laatste dagje bij WECH en de komende dagen van mijn aller laatste daagjes in London samen met Mem en Beppe.

See you all very very soon!!

  • 30 Januari 2015 - 18:12

    Feikje:

    Hey Janne,

    Zei toch al dat 5 maanden zo voorbij zijn, haha.
    Wat leuk dat je moeder en beppe je op komen halen, hoef je ook niet alleen te reizigen.
    En kan je beppe ook mee praten over Londen.
    Geniet nog lekker van je laatste dagen.
    Is de presentatie goed gegaan?

    Heel veel liefs en tot ziens in Heerenveen.
    Feikje


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 15076

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: