Another 2 more weeks in London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Another 2 more weeks in London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Another 2 more weeks in London!

Blijf op de hoogte en volg Janne

04 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is alweer twee weken geleden dat ik een bezoekje aan Nederlandse bodem bracht en wat zijn die twee weken weer voorbij gevlogen.

De stageweek na mijn bezoekje aan Nederland was maar 4 daagjes, lekker kort! Vrijdags kwam Fre en Lieve langs en bleef Lieve slapen. Zaterdag stond er een dagje Greenwich gepland samen met Fre, Lieve en Fem. Een heerlijke middag hebben we daar rondgeslenterd en daarna lekker uiteten geweest. 's Avonds zijn we op stap geweest naar Whiskey Mist. Nou dat was wat, omdat naar een chique club gingen was het eigenlijk min of meer verplicht om hakken en een jurkje aan. Jaaa Janne en hakken is nog nooit echt een goede combi geweest, dus voordat ik de club binnen was had ik al zere voetjes. Maar gelukkig konden we daar zitten, want we hadden onze eigen tafel (erg luxe allemaal). Een gezellig avond gehad. Zondag lekker genikst en nog even naar Oxford Street geweest om een jurkje te scoren, aangezien ik naar een soort van kerst diner van één van onze contractors ga, moest ik toch echt een keer een fatsoenlijk jurkje kopen. 2 uren en 15 jurkjes passen verder mocht het resultaat er zijn en had ik eindelijk een geschikt jurkje gevonden.

Toen was het alweer maandag en stond er weer een nieuwe stageweek op de planning. Ik kan me niet herinneren dat ik veel bijzonders heb gedaan en de week ging voor mijn gevoel veel langzamer dan normaal, ik geloof dat iedereen daar afgelopen week een beetje last van had. Zal wel komen door dat de klok een uur terug was gegaan en het al zo vroeg donker is. Als ik nu klaar ben met stage is het al donker, helaas!

Uiteindelijk werd het toch weer vrijdag en was het tijd om mijn eerste bezoek te ontvangen. Om half 5 stond ik op Liverpool Street te wachten om mijn vriendinnetje Gerda op te wachten voor een gezellig weekend! Een gezellig en druk weekend was het zeker.
Vrijdagavond stond er gelijk al een Halloween feestje gepland waar we verkleed als duivel naar toe zouden gaan.
Zaterdag weer relatief vroeg het wekkertje gezet om Gerda wat van London te laten zien. We hadden besloten om naar Leicester Square, Piccadilly Circus en Convent Garden te gaan. Op Leicester Square hadden we kaartjes gekocht voor de musical 'The Commitments' voor zondagavond. Er werd uiteraard ook een bezoekje aan M&M World gebracht, wat altijd een hele belevenis is en er werd een zakje M&M's voor zo'n 8 pond gekocht. Pure afzetterij, maar goed in het kader van 'we zijn nu in London' toch maar gedaan. We wat rondgekeken en gelopen en uiteindelijk kwamen we op Trafalgar square uit, hier was ik zelf ook nog niet eerder geweest. Er was één of andere demonstratie gaande en nu.nl vertelde me later dat dit was om steun voor de stad Kobani uit te spreken. Zaterdagavond stond er een bezoekje aan Alaxandra Palace gepland om daar naar een vuurwerkshow te kijken. Omdat het zaterdag zo mooi weer was had ik mijn zomerjas aan, gelukkig had ik mijn lekkere warme sjaal wel meegenomen maar echt warm had ik na verloop van tijd niet meer. Mem zou gezegd hebben dat ik weer veel te weinig kleren aan had, wat ik eigenlijk ook wel had haha. Na een half uur vertraging begon de vuurwerkshow dan eindelijk en het was het wachten zeker de moeite waard!
Zondag hadden we het wekkertje weer om 10 uur staan, zodat we nog mooi wat van London konden zien. Het plan was om een river cruise te doen, waarbij je langs de Big Ben, London Eye, Tower Bridge en Greenwich gaat en overal ook even uit kunt stappen. Helaas kwam de regen met bakken uit de hemel toen we wakker werden en waren we al bezig met een back up plan te maken, toen het zowaar droog leek te worden en de lucht aan het opklaren was. Uiteindelijk hebben we toch maar besloten om de river cruise te doen en is het (bijna) de hele middag droog gebleven. Na een middagje sightseeing gingen we 's avonds naar de musical 'The Commitments'. Een erg leuke afsluiting van ons gezellige weekendje.

Maandag heb ik Gerda weer naar Liverpool Street gebracht en stond er alweer een nieuwe stageweek voor de deur. Gisteravond heb ik weer gekorfbald en woensdag staat er een avondje naar de pub gepland.

Verder gaat het leven nog steeds mooi z'n gangetje hier en vermaak ik me nog prima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 15066

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: