Living the good life! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Blijf op de hoogte en volg Janne

12 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is alweer woensdag en alweer een week geleden dat ik mijn laatste blog schreef en ik moet toegeven dat ik steeds meer moeite moet doen om nog tijd te vinden om wekelijks een verhaaltje te schrijven haha. Veel tijd heb ik afgelopen week niet in mijn mooie flatje doorgebracht.

Vorige week woensdag ging ik met een paar mensen van korfbal wat drankjes doen in de pub, dit was weer een erg gezellig avond. Op donderdag heb ik getraind voor korfbal, want ik had besloten dat ik toch op zijn minst toch een keer een wedstrijd wou spelen en het weekend had ik daar eindelijk een keer tijd voor.
Toen was het alweer vrijdag en stond het weekend alweer voor de deur. Op Facebook had ik een keer een pub voorbij zien komen waar ze op het dak een wigwam hebben en een bar en het zag er extreem leuk uit, dus op woensdag was besloten dat we daar op vrijdagavond maar eens even moesten gaan kijken! Zie onderstaande link voor foto's van de rooftop wigwam: http://now-here-this.timeout.com/tag/wigwambam/. Ziet er vet uit toch?!!
Eenmaal daar aangekomen was het net zo mooi en leuk als ik had verwacht en was ik helemaal enthousiast. We hadden een goede dag uitgekozen want het was een heldere avond en we konden dus de sterren en de maan zien! Helaas ging de rooftopbar om 10 uur al dicht en besloten we om nog maar ergens anders een drankje te gaan.

Op zaterdag heb ik een beetje uitgeslapen, mijn huisschoongemaakt en boodschapjes gedaan. 's Avonds ben ik even naar Fre gegaan om bakjes thee te drinken en tv te kijken, lekker rustig avondje, want ik moest natuurlijk wel fit zijn voor zondag! Op zondag zou ik dan (eindelijk, volgens velen) mijn eerste wedstrijd spelen. Mem had mijn korfbalrokje opgestuurd, maar op een of andere manier duurt het altijd eeuwen voordat ik mijn post hier ontvang dus wacht ik nog steeds op mijn korfbalrokje. Maaaar gelukkig hebben we Rich, dit is een jongen van korfbal die super veel voor de club doet en die alles wel weet te regelen, dus die had uiteraard wel een extra rokje en shirt voor me. Helaas wel een beetje te groot allemaal, maar goed beter iets dan niets. Het was heerlijk om na 1,5 jaar weer te spelen. Helaas hebben we wel verloren, maar een slechte wedstrijd was het zeker niet.
Na de wedstrijd was het plan om gelijk naar huis te gaan, want ik was echt ka-pot! Maar eenmaal in de metro onderweg naar huis kwam het plan om toch nog even snel een drankje te doen en okeeee ik ging wel even mee. Even werd weer iets later en omdat we nu toch dichtbij de Tower waren gingen we ook nog maar even bij de poppies kijken (de rode rozen die ze geplaatst hebben voor de soldatien die zijn overleden tijdens WO1). Het zag er prachtig uit en Rich was fanatiek foto's aan het maken.

Op maandag was het weer tijd voor stage en met beste spierpijn van de dag daarvoor stond er die avond ook weer een training op de planning. Wat achteraf wel geholpen heeft tegen de spierpijn, want gisteren had ik bijna nergens meer last van. Gisteren ben ik naar de pillow cinema geweest. Dit was een verlaten metrostation gevuld met fatboys en je kon je eigen kussen meenemen of daar eentje krijgen. Het was echt geweldig, zie onderstaande link om er een beeld bij te krijgen: http://www.timeout.com/london/clubs/pillow-cinema
Will en ik waren als een van de eerste daar dus hebben even met een van de organisatoren gepraat en die was helemaal enthousiast en vertelde hoe ze bij het idee gekomen waren enzo. Echt super leuk concept. (Ik weet dat er een streepje op de 'e' hoort, maar mijn Engelse toetsenbord staat dat niet helemaal toe).

Gisteren ben ik voor stage ook naar een legal seminar geweest, dit ging over veranderingen in wetten en er werden een paar recente voorbeelden behandeld. Erg interessant, maar af en toe wel lastig te volgen voor mij omdat ik vaak niet precies weet over welke wet ze het hebben. Vandaag zal ik even bezig met verbeteringen aanbrengen in de anti-social behaviour policy and procedure en misschien moet ik deze week ook maar weer eens wat aan mijn schoolopdrachten te doen, aangezien de tijd echt voorbij vliegt.

Er zijn nog genoeg plannen voor de rest van de week, maar daar zal ik jullie volgende week wel weer mee verblijden!

Cheers!

  • 12 November 2014 - 16:24

    Pake En Beppe Stoelwinder:

    Hallo Janne,

    We hebben met veel plezier je reisverslag gelezen.
    Zeer interessant. Volgens ons geniet je met volle teugen in Londen.
    Heb je nog tijd over om te eten en te slapen?
    Wij vinden het prachtig dat je zoveel dingen doet.
    A.s. vrijdag komt Johan en wordt het nog drukker.

    Hartelijke groeten van
    Pake en Beppe

  • 12 November 2014 - 19:20

    Eling:

    Hoi Janne,

    Hoe is het met je talenknobbel, wel goed volgens mij.

    Als ik dit verhaal lees bekruipt mij het gevoel, het zal niet zo lang meer duren en ze verlengt haar stage in Londen, het bevalt haar zo goed. Maar alle nieuwe dingen die je beleeft in een ander land al is het zo dicht bij zijn toch leuk.

    Het volgende verslag kan wat mij betreft in het Engels!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
    Kan ik het dan nog volgen?, maar dat hoor je wel.

    Bedankt dat je mij het toegevoegd aan blog, dan hoef ik niet te onthouden dat ik jou verhaal even moet lezen, maar krijg direct na plaatsing een mail.

    Groetjes,

    Eling

  • 13 November 2014 - 22:35

    Hinne - Jan:

    Hoi Janne, leuk om te lezen dat het leventje in Londen je goed bevalt.Nog veel plezier toegewenst! Groeten, Hinne - Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 15078

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: