Flying home for Christmas! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Flying home for Christmas! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Flying home for Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Janne

22 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het laatste uurtje (dit was toen ik begon met mijn reisverslag, inmiddels is het nog 14 minuten) van mijn stage voordat ik morgen naar Nederland ga is aangebroken en ik moet zeggen dat mijn gedachten meer in Nederland zijn dan op stage op het moment.

De afgelopen 1,5 week zijn weer voorbij gevlogen en stonden weer redelijk volgepland. Vrijdag 12 december had ik de korfbal Christmas Party, dit was een erg gezellige avond met de nodige wijntjes en shotjes en dit resulteerde in wakker worden met een kater. Maar veel tijd om een kater te hebben was er niet, want ik had afgesproken met Henk, Rommie en Johan want die kwamen dat weekend een bezoekje aan London brengen. We hebben de hele middag in London rondgelopen en het was heerlijk weer en erg gezellig.
Helaas was het maar een kort weekend voor mij, want zondag had WECH zijn Christmas Party voor de ouderen en hierbij ging ik helpen. Vanaf 9 uur was ik aanwezig om te helpen met de laatste voorbereidingen, want om 12.30 uur zouden de eerste oudjes komen voor een gezellige middag met een maaltijd. Om 9.15 uur kwamen we erachter dat een collega maar de helft van de turkey had gegeven aan de mensen die het altijd klaarmaken, stress!! Op naar de pub om te vragen of ze nog tijd hadden om de vergeten helft ook nog klaar te maken, maarja welke pub is op zondagochtend nou open?! Deze in ieder geval niet en ze waren ook niet te bereiken, nog meer stress dus. Gelukkig beschikt mijn studentenflat ook over een oven, dus de ene helft maar in mijn oven en de andere helft maar bij iemand anders, probleem opgelost (dachten we). Maar we hadden alweer te vroeg gejuiched, want toen we gingen kijken hoe het met de turkey ging bleek mijn oven het te hebben begeven. De stoppen waren uitgeslagen en iedere keer als we ze weer aan deden sloegen ze net zo hard weer uit. Toen was het complete stress, maar goed gelukkig wonen al onze Board members dichtbij en gingen we een van hun maar bellen om te vragen of de turkey daar in de oven kon en dat kon. Gelukkig verliepen de voorbereidingen verder allemaal soepel en werd er rond 1 uur een uitgebreide en heerlijke maaltijd geserveerd. Na de maaltijd was er entertainment en iedereen heeft een leuke middag gehad.

Afgelopen week was een lange stageweek van 6 dagen en vooral veel vroeg opstaan door de meetings in de ochtenden. Gelukkig was er het weekend om een beetje bij te komen en een 1 daagse werkweek in het vooruitzicht. Afgelopen weekend was het het laatste weekend van Fem en daarom gingen we vrijdag met z'n allen Sushi eten. Zaterdag ben ik naar convent garden geweest en in de avond heb ik een kerkdienst bijgewoond. Jaja zelfs cultureel ontwikkel ik mezelf hier. Een collega van mij doet erg veel voor de kerk en ze vertelt met hier altijd over en vroeg of ik een keer mee wou, dus zo gezegd zo gedaan. Op zaterdagavond naar kerk, dat is nog eens wat anders dan naar de kroeg. Daarna nam ze me mee naar de meeting van de Filipijnse groep. De mensen daar waren erg aardig en er was een soort kerstbijeenkomst. We hebben kerstliedjes in het Engels gezongen, ik herkende 'stille nacht heilige nacht' en nog een paar melodieën van andere liedjes maar de Engelse teksten kende ik helaas niet haha. Daarna was er een optreden van een zangeres die prachtig kon zingen en gingen alle Filipijnen dansen en wat kunnen die mensen dansen zeg, echt ontzettend goed.

Zondag ben ik met Fre naar Victoria Park geweest, daar was ook een soort winterwonderland. Helaas viel dit een beetje tegen en waren we binnen 15 minuten daar wel weer uitgekeken hahaha. Dan maar naar het winkelcentrum in Stratford. Na een middagje winkelen en even lunchen bij fre ben ik heerlijk naar huis gegaan en een kerstfilm gekeken.

Vanavond is het tijd om mijn koffer verder in te pakken, helaas wordt het dit keer echt proppen en moet ik maar eens goed kijken naar wat ik echt mee wil nemen en wat niet. Morgen vlieg ik om 15.20 uur terug naar Nederland om kerst met mijn lieve familie door te brengen, wantja om nou alleen kerst door te gaan brengen is ook niks he haha.

I wish you all a merry merry Christmas en misschien spot ik jullie wel als ik in Nederland ben.

  • 22 December 2014 - 21:02

    Mem:

    We verheugen ons op je komst.
    De boerenkool staat klaar.
    Tot morgen

  • 22 December 2014 - 21:32

    Rommie:

    Het was erv gezellig Janne. Londen is een prachtige stad.
    Een goede vlucht morgen.

  • 22 December 2014 - 21:46

    Feikje:

    Hey Janne,

    Wat geniet ik toch elke keer weer van jouw verhalen.
    Ben van plan om volgend jaar ook een paar dagen met de dochters naar Londen te gaan, maar ik kan jouw beter vragen waar we heen moeten. haha.
    Heel veel plezier in Nederland en ik wens je hele fijne kerstdagen toe met je familie en een goed 2015 .

    veel liefs,
    Feikje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 15061

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: