All good things come to an end. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu All good things come to an end. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

All good things come to an end.

Blijf op de hoogte en volg Janne

29 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

All good things come to an end, zo ook mijn mini vakantie in Nederland maar wat was het leuk!

Dinsdag de 23e vloog ik terug naar huis om kerst te vieren met mijn familie en om weer eens goed op stap te gaan met mijn vrienden. De 23e was ik rond 20.45 uur thuis en stond er een heerlijk bord met boerenkool op me te wachten, thanks mem!! Ook kwam beppe nog even een bezoekje brengen, erg gezellig. Daarna was het tijd om mijn kerstcadeautjes onder de kerstboom geplaatst, want ook ik neem een paar Engelse gebruiken over. Ik heb voor de hele familie Christmas Jumpers gekocht en er niet echt heel goed bij nagedacht dat ik alleen maar handbagage had. Het was dus nog een hele uitdaging om deze 4 Christmas Jumpers en al mijn andere spullen in mijn toch wel kleine koffertje te proppen, maar waar een wil is is een weg en zo bleek ook nu.

Woensdag stond er een bezoekje aan de kapper en dokter gepland en ook moesten er nog een paar inkopen worden gedaan voor kerst. 's Avonds was het plan om op stap te gaan met mijn lieve vriendinnetjes. Manouk en Amke kwamen eerst gezellig 'All you need is love' kijken, althans dat was het plan maar we hebben niet veel van de uitzending mee gekregen omdat we te druk waren met bij te kletsen. Later kwamen Lian, Hantzen en Kim ons ook nog even vergezellen en toen was het tijd om op de fiets, jaja na 4 maanden was het weer hoog tijd om te fietsen, naar de kroeg te gaan. Binnen 50 meter waren we Lian al kwijt, maar gelukkig vonden we die al snel weer haha. Ja onze fietstochten naar de kroeg gaan altijd heeeeeel erg soepel. Ik moet wel toegeven dat ik fietsen naar de kroeg best lekker vind, vooral als je weer naar huis gaat. Weer even lekker nuchter worden, maar toch is het zo af en toe toch best wel een beetje ver en neemt het wel veel tijd in beslag. In de Swetser kwam ik de eerste vrienden al tegen, die ik al 4 maanden niet had gezien dus mijn geluk kon niet op. Wat was het leuk om iedereen weer te zien, echt ge-niet-en!
Toch was ik verstandig en had ik maar besloten om niet te laat naar huis te gaan, want de volgende dag was het eerste kerstdag en dat werd ook weer uitgebreid gevierd met de familie Krekt.

Eerste kerstdag is bij ons de traditie om met de familie Krekt te vieren, dit doen we al jaren en zal hopelijk ook nog lang zo blijven. Het wordt altijd bij één gezin thuis gevierd en dat rouleert elk jaar. Dit jaar vierden we het in Drachten en stipt 12.00 uur is de hele familie daar aanwezig voor een kerstbrunch. Er was een zeer uitgebreide kerstbrunch en gezellig was het meteen. Na onze buikjes rond te hebben gegeten was het tijd voor de kerstwandeling. Het gezin waarbij kerst wordt gevierd organiseert de kerstspeurtocht en elk jaar hebben we 4 dezelfde teams en elk jaar is het weer even gezellig. Al wordt er op het einde van de rit altijd wat afgeklaagd, omdat het gewoon kan en het toch min of meer een soort traditie is geworden om op het einde even te zeuren dat we nu wel weer lang genoeg gelopen hebben. Althans in mijn groep is dat wel het geval.
Na de wandeling is het tijd voor een borrel en wat waren we daar dit jaar ook weer aan toe hahaha. Daarna gaan we heerlijk met zijn allen eten en is het nog lang gezellig.

Tweede kerstdag is de traditie om naar beppe te gaan met de familie Kooijman, helaas was de andere helft van de familie dit jaar op wintersport. Toch mocht dit de pret niet drukken en hebben we een gezellige dag met beppe gehad. 's Avonds was het weer tijd om te stappen. Buiten was het wel wat koud en om te gaan fietsen trok me die dag niet zo, dus ik had aangeboden om te bobben. Manouk had ook besloten om te bobben en samen hebben we eerst bij mij thuis even een frisje gedronken, terwijl we aan het wachten waren totdat Lian klaar was met werken. Want die topper ging na een lange en drukke werkdag ook nog mee op stap. Hoopvol keken we continue op whatsapp om te kijken of Li al geappt had, terwijl het steeds later werd, maar uiteindelijk kwam het verlossende woord en wisten Noukie en ik niet hoe snel we in de auto moesten stappen om richting Tjaarde te rijden en Li op te pikken. Lekker asociaal met twee auto's achter elkaar, goed voor het milieu zijn wij hahaha. In de kroeg was het weer ouderwets gezellig tot in de late uurtjes en daarna werd de stapavond afgesloten met een overheerlijke frikandel van de Hennie Ris, want wat had ik het eten van een frikandel gemist haha.

Zaterdag kwam het einde van mijn vakantie al hard inzicht, maar tijd om uit te rusten was er ook die dag niet. 's Middags had ik afgesproken om samen met Paulien naar Gerda te gaan om daar even gezellig bij te kletsen. In de avond stond er weer een hoop gezelligheid gepland, want ik had een Us ideaal avond bij mij thuis georganiseerd, thanks allemaal voor jullie komst. Ik vond het zeer geslaagd!

Op zondag kwam beppe nog even langs en toen was het alweer tijd om afscheid te nemen en m'n spullen te gaan pakken. Helaas werd ik wakker met een beste verkoudheid, ja dat wil wel met die kou in Nederland en iets te weinig slaap. Vannacht nog maar even bijslapen en maar goed keelsnoepjes eten en weerstandspillen slikken.
We waren weer veel te vroeg op schiphol, dus daar eerst nog maar even wat gedronken met heit en mem. Met een half uur vertraging was het dan eindelijk tijd om op te stijgen en na een lange reis was ik weer in het mooie London beland. De laatste weekjes zijn nu aangebroken en daar ga ik nog maar even met vole mate van genieten.

Gelukkig hoefde ik niet lang afscheid te nemen van Lian en Hantzen, want die staan morgen alweer bij mij in London op de stoep voor maar liefst 6 dagen woehoeeee. Er is inmiddels al een hele lijst met activiteiten ontstaan, dus vervelen hoeven we ons sowieso niet.

Samen met mijn lieve vriendinnetjes hoop ik goed het nieuwe jaar in te gaan. Ik wens jullie ook alvast een heeeeeeel gelukkig en gezond nieuw jaar, met veel gezelligheid en liefde.

May 2015 be a good year for all of you!

  • 29 December 2014 - 19:18

    Eling:

    Goed gedaan Janne,

    Je doet al stukjes in de ENGELSE taal, komt wel goed met jou.

    Maar dat kan deze week als je 6 dagen bezoek hebt van vriendinnetjes die Fries of Nederlands spreken, wel weer helemaal de verkeerde kant op gegaan.

    Ondanks dit geouwehoer van mij wens ik jou een paar laatste prachtige weken toe.

    En geniet er deze week van, en laat hun genieten dan geniet jij des te meer.

    Groetjes,

    Eling

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 15081

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: