Where should I start?! - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Where should I start?! - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Where should I start?!

Blijf op de hoogte en volg Janne

28 September 2015 | Oostenrijk, Kufstein

Pfoe waar te beginnen met dit reisverslag, want ook afgelopen week zat weer propvol met feestjes, gezelligheid en een voorzichtige start op school.

Laat ik maar beginnen waar ik de vorige keer geëindigd ben. Vorige week dinsdag had ik dus dat berichtje in de exchange students Facebook geplaatst en er kwamen echt veel studenten op af! Heel erg leuk om alvast wat mensen te meeten, voordat school op donderdag zou beginnen.

Op woensdag heb ik een dagje in bed besteed en ben ik daarna wezen eten bij studenten uit Colombia. Zij hadden een typisch Colombiaans gerecht gemaakt, Arepas. Het was echt super lekker en heb een leuke avond gehad. Daarna ben ik nog even naar Pure geweest, dit is een soort lounge bar-achtig-iets. Hier waren andere Nederlanders en de Fransen, máááár al te laat naar huis gaan zat er woensdagavond niet in, want donderdagochtend werden we weer fris en fruitig op school verwacht. Na een lange dag luisteren naar presentaties en informatie krijgen over de school en de verschillende vakken kregen we in de avond een diner en gingen we daarna naar de kroeg.

De vrijdag werden we verwacht om uitleg te krijgen over het rooster en het bleek dat alle vakken zijn ingepland, maar dat je dus zelf moet gaan uitzoeken of de vakken die jij hebt gekozen niet tegelijk zijn. Wanneer dit wel zo is moet je gewoon maar een ander vak kiezen. Tot mijn grote verbazing zag ik dat er ook vakken op zaterdag ingepland stonden en natuurlijk net weer het vak wat ik erg graag wou gaan volgen. Het leek er dus op dat ik 6 dagen per week naar school mocht, maar na een nadere verdieping blijkt dit allemaal erg mee te vallen en werd ook dit vak door de week aangeboden. Soms moet je even verder kijken dan je neus lang is (kijk het eerste ding is alweer geleerd).

Inmiddels heb ik hier een erg leuke groep met mensen! De groep bestaat uit zo'n 6 Fransen (Eva, Ana, Louise, Victor, Edouard en Benjamin) en 3 Nederlanders (Guus, Joost, ikzelf) en we zijn allemaal exchange students. Ik heb afgelopen weekend dan ook veel tijd met hen doorgebracht. Op vrijdagavond gingen we bij Guus en Joost eten, hun appartement is zo ongeveer ons tweede huis aan het worden, aangezien het echt groot is en midden in het centrum haha. Van 8 tot 9 was het een uur lang gratis cocktails drinken in Pure, nouja dat konden we als echte Nederlanders natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Ook waren we die avond uitgenodigd voor een huisfeest bij 3 meisjes uit Chili en na het uurtje gratis cocktails zijn we daar nog naar toe gegaan.

Zaterdagochtend had iedereen besloten om te gaan hardlopen. De aantrekkingskracht van mijn bed was echter te groot en ik besloot om deze keer maar even over te slaan. Om toch nog maar iets aan beweging te doen besloten Guus en ik om in de middag een bergwandeling naar een kapel te doen. Het uitzicht was echt prachtig!
In de avond stond er natuurlijk alweer een feestje en gezelligheid gepland. Er werd weer met z'n allen gegeten en daarna gezellig feest gevierd. De avond verliep allemaal erg soepel, totdat Victor zijn sleutel kwijt was, of nouja kwijt dacht te zijn. Na een uur zoeken en een plan bedenken besloot hij om naar zijn huis te gaan, omdat hij bang was dat zijn sleutels gestolen waren en iemand zou inbreken in zijn huis. Eva, Victor en ik liepen richting onze appartementen toen hij opeens in zijn kontzak voelde en de sleutels daar gewoon bleken te zijn. Hele zoektocht voor niets dus hahaha.

Op zondag gingen we weer wandelen (ja het wordt nog wel eens iets met mij). Edouard wilde graag naar een meer wandelen en wij, de dames, gingen op één voorwaarde mee: het moest niet te ver weg zijn. Meneer verzekerde ons ervan dat we binnen 1,5 / maximaal 2 uur wel weer terug in Kufstein zouden zijn. Echter was dit een kleine miscalculatie en zijn we zo'n 4 uur aan het wandelen geweest haha.

Vandaag was het dan tijd om weer serieus aan de slag met school te gaan, want het eerste college stond gepland. We kunnen het natuurlijk niet meteen aan om lange dagen te maken en we stonden dan ook binnen een half uur alweer buiten. We hadden Duitse les en omdat wij het gevorderde niveau gaan doen, moesten we een soort test doen om te kijken hoe hoog iedereen zijn niveau is. Daarna hebben we crêpes gegeten met z'n 7'en en vanavond gaan we poolen en een paar drankjes doen.

Kufstein is echt een geweldige plek, het is heerlijk rustig als je langs de rivier loopt maar tegelijk is er ook genoeg te doen (zolang je zelf maar wat onderneemt). Ik ga me hier de komende tijd vast nog prima vermaken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 15064

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: