Feestjes, Duitse achtbanen en Franse croissants! - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Feestjes, Duitse achtbanen en Franse croissants! - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Feestjes, Duitse achtbanen en Franse croissants!

Blijf op de hoogte en volg Janne

16 Oktober 2015 | Oostenrijk, Kufstein

Tijd voor weer een update uit het mooie Kufstein! Afgelopen week stond in het teken van feestjes en het allereerste Erasmus tripje. Maar no worries er worden ook nog steeds gewoon colleges gevolgd en het is niet alleen maar lang leve de lol.

Op woensdag werd er een semesteropeningsparty georganiseerd en daar waren wij natuurlijk weer van partij.
Ook werd het maar eens tijd om wat aan sport te gaan doen, want we moeten natuurlijk wel fit aan het wintersportseizoen beginnen. Daarom zijn Louise en ik op donderdag naar een lesje Zumba geweest. Na een uurtje danspasjes proberen te volgen was het tijd om mijn spullen te pakken, want het eerste Erasmus tripje was gepland! Vrijdagochtend vroeg zouden we met ons 8'en vertrekken naar Duitsland om daar een dag in het attractiepark Europapark door te brengen om vervolgens onze reis te vervolgen naar Strasbourg in Frankrijk. Om stipt 6 uur in de ochtend stapten we nog half slapend in de auto, met de gedachte dat we daar nog wel een paar uurtjes slaap konden pakken. Maaaar Eva was zeer enthousiast en dit werkte aanstekelijk, dus van slapen kwam het de eerste twee uren niet echt haha. Europapark is een geweldig pretpark en ik denk dat de meesten van ons weer een stel kleine kinderen werden en niet konden wachten voor de eerste achtbaan en natuurlijk wouden we nog een aller aller aller laatste keer gaan. Ondertussen waren we allemaal een beetje vergeten dat Louise haar trein naar Parijs moest halen en werd het uiteindelijk dus rennen, vliegen, hollen naar de auto. Helaas zat het verkeer niet mee en had ze haar trein op zo'n 10 minuten na net gemist.
We hadden een hotel geboekt in Strasbourg en ik moet toegeven dat dit voor Nederlandse termen meer een hostel dan een hotel was, maar goed er stond een bed, waar we overigens prima op geslapen hebben, en we zouden toch niet veel in het hotel te vinden zijn. De vrijdagavond was iedereen gesloopt en doken we niet te laat onze bedjes in. Op zaterdag hebben we de stad een beetje bekeken en hebben we zo'n 4 uren in een restaurant gezeten waar we typisch Frans gegeten hebben. In de avond was het party time en op zondag zat het tripje er alweer op en gingen we weer terug naar Kufstein.

Maandag was het nog steeds zonnig maar wel koud en aan de weersvoorspelling te zien zou het niet lang meer zonnig blijven en daarom had ik maar besloten om na een lange schooldag te gaan hardlopen. Ik had Edouard ervan overtuigd om met mij mee te gaan, zodat ik wat meer gemotiveerd zou zijn en wat harder zou rennen haha. Daarna gingen we boodschappen doen in Duitsland, omdat hier meer keuze qua vlees is en het goedkoper is. Onze Franse vriend wou met zijn pinpas betalen, maar deze werd helaas niet geaccepteerd. Dus besloot ik heel dapper dat ik dan wel voor hem zou betalen, maar helaas stond er niet genoeg geld meer op mijn rekening en op zo'n moment weigert internet natuurlijk en was internetbankieren dus ook geen optie. Gelukkig was Joost daar met zijn pinpas en de kassière kon dan ook opgelucht ademhalen, tenminste dat dacht ze want ook Joost zijn pinpas werd ook declined. Inmiddels was ze lichtelijk geïrriteerd en met nog maar 10 minuten voor sluitingstijd stuurde ze de jongens maar naar de bank om cash te gaan halen hahaha.

Binnen onze university kun je gratis of voor een paar euro sporten en ze bieden ook een self defense course aan. Nu had ik hier al zeer positieve verhalen over gehoord, dus op woensdag was het zover. De eerste drie kwartier bestonden uit diehard fitness oefeningen, waarvan de spierpijn nog steeds voelbaar is. Daarna hebben we een aantal technieken geleerd om onszelf te kunnen redden mocht iemand ons met een stok willen slaan, onze pols vast grijpen of ons bij onze keel grijpen. De anderen waren die avond aan het poolen en ik heb ze nog even vergezeld, maar de volgende dag wou ik fris en fruitig zijn om een dagje te besteden aan een afstudeerstage fixen. Ook daarin komt eindelijk een beetje progressie.

Donderdagavond was er een black&white party gepland en de Erasmus studenten kregen wederom een 4.5 liter wodka fles gratis. Hoe dat toch elke keer weer geregeld wordt is voor mij nog steeds een groot raadsel haha. Het was een super leuke avond en dat resulteerde vandaag in een dagje in bed met popcorn time als m'n beste vriend.

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat Nederland best wel een geweldig land is waar zoveel meer mag dan in de meeste andere landen. De echte eye-opener kwam gisteravond toen ik met mijn self defense teacher een gesprek had, en vraag me niet hoe, we op het onderwerp homo-rechten uitkwamen. Hij komt uit Palestina en vertelde me dat daar niemand homo is, waarop ik de vraag stelde of niemand het is of dat ze er gewoon niet voor uit komen en het is daar gewoon zo dat je niet als een echte man wordt beschouwd als je homo bent. Voor mij was dit best wel shockend, omdat in Nederland dit over het algemeen gewoon sociaal geaccepteerd is en niemand er echt problemen mee heeft. Dit soort dingen zijn het mooie aan een Erasmus ervaring, je leert veel van andere mensen en van andere culturen en komt zo tot de ontdekking dat je eigen land toch zo slecht nog niet is.

Morgen staat er een dagje Innsbruck met school op de planning en ik hoop dat we zondag gaan skiën op de Gletcher, want daar is deze week veel verse sneeuw gevallen!









  • 17 Oktober 2015 - 15:39

    Eling Koopmans:

    Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond mej. Krekt,

    Ik weet niet wanneer jij dit leest vandaar dit begin mooi samengevat of niet.
    Boven dit reisverslag staat ""Studeren in Kufstein , Oostenrijk""" (maar dat komt zeker nog, dit gebeurt wel dat kun je lezen tussen de regels door) ik lees nu alleen maar verhalen van een mooi mens, die rechtop in het leven staat, Janne geniet ervan.

    Groetjes en veel succes in de sneeuw.

    Eling.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 15088

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: