Terug van weg geweest! - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest! - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest!

Blijf op de hoogte en volg Janne

05 November 2015 | Oostenrijk, Kufstein

Inmiddels is het alweer drie weken geleden dat ik mijn laatste update heb geschreven en ik zal dan ook even héél erg diep in mijn geheugen graven met wat ik de afgelopen tijd allemaal heb uitgespookt.

De eerste keer skiën heeft plaats gevonden en wat is het toch fijn om weer op de pistes te staan. Op de gletcher ligt al genoeg sneeuw, het is wel een stukje rijden maar dat is het zeker meer dan waard.

Daarnaast werd al vrij in het begin van onze erasmusperiode het plan opgevat om een paar dagen naar Italië te gaan en aangezien we door één of andere nationale feestdag en goed geplande colleges bijna geen school hadden, moest het er eind oktober toch maar van komen. Met 4 Nederlanders en 2 Fransen vertrokken we zaterdag 24 oktober naar Venetië om vervolgens naar Florence te gaan en daar even welverdiend (ahum ahum) vakantie te vieren. In Venetië hadden we drie tweepersoons bungalows geboekt en zaten we op een camping net een beetje buiten het centrum, maar voor een paar euro kon je met een bus van de camping naar het centrum dus dat was no problemo. Zaterdagavond wouden we graag gaan stappen, dus hadden we aan de receptie gevraagd waar we het beste naar toe konden gaan. We werden verwezen naar een plaats met allemaal kroegjes, dit moest dé studentengelegenheid van Venetië zijn. Op de terrasjes was het best gezellig en er waren inderdaad veel studenten, maar we wouden toch ook wel naar een plek waar we wat konden dansen. Na een google zoektocht hadden we iets gevonden wat op een club leek en wij hierna op zoek, helaas hadden we allemaal geen internet, heb ik geen richtingsgevoel en is de stad een doolhof. Dus na verschillende keren vragen en dat niemand leek te weten waar nightclub Picolo was, begon ik sterk te twijfelen of deze wel daadwerkelijk bestond. Wonder boven wonder hebben we de club uiteindelijk toch weten te vinden. We moesten 12 euro entree betalen, maar dan konden we wel een drankje naar keuze uitkiezen, prima deal! Totdat we de menukaart bekeken en een flesje Heineken al 10 euro was en een glas cola 8 haha. Verder kan ik zeggen dat deze club een erg bijzondere ervaring was, maar zeker niet voor herhaling vatbaar en ik denk dat we dan ook binnen 40 minuten weer buiten stonden hahaha.

De volgende dag bestond uit een dagje sightseeing en wat is het toch een prachtige stad. Gelukkig hadden we Guus bij ons, die als reisleider was aangesteld aangezien hij al vaker in Venetië was geweest en wist welke highlights we moesten bekijken. In de avond hebben we een beetje pool gespeeld en wijn gedronken op de camping en er zelf maar een feestje van gemaakt. Ook hadden we twee andere Nederlanders nog ontmoet dus die hebben gezellig met ons mee gefeest.
Dag 3 hadden we besloten dat we al dat lopen wel een beetje zat waren en dat we met de waterbus naar de verschillende eilanden wouden. Voor 20 euro kun je een hele dag onbeperkt op een boot en die vaart dan naar verschillende plaatsen, prima deal. Het geluk was die dag aan onze zijde, want toen we in de rij voor de kaartjes stonden kwamen we een vrouw tegen die ons 3 kaartjes voor deze waterbus gaf omdat ze eerder weggingen en deze nog geldig waren voor twee dagen. We zijn eerst naar het eilandje Murano gevaren en een vrouw vertelde ons dat we absoluut het glas museum moesten bekijken, want dit zou echt spectaculair zijn. Eva en ik vonden het eigenlijk wel prima en wij besloten om lekker in de zon te blijven zitten, maar de heren hebben even een kijkje genomen. Achteraf bleek dat er weinig spectaculairs in het museum te zien was en dat je vrijwel hetzelfde in de souvenirshops kon zien.
Dag 4 was het tijd om richting Florence te vertrekken, we wouden hier vroeg naar toe gaan zodat we die dag ook nog iets van de stad konden zien. Eenmaal aangekomen in het appartement vond iedereen het eigenlijk wel prima en hebben we een relaxt dagje daar doorgebracht. Via airbnb hadden we een appartement geboekt en dit is me echt goed bevallen, alles was goed geregeld en het is nog redelijk goedkoop ook. In de avond hebben we gekookt, gedronken en kaart spelletjes gespeeld. De dag erna hadden we vroeg het wekkertje gezet om daadwerkelijk iets van Florence te kunnen zien, helaas werden we wakker met stromende regen. In iedere groep zijn natuurlijk een paar mensen goed voorbereid en in dit geval waren dat Guus en ik, wij hadden als enigen een paraplu bij ons en werden er dan ook op uit gestuurd om een paraplu voor de rest te regelen. Nadat iedereen voorzien was van een paraplu heeft het uiteraard de hele dag bijna niet meer geregend. In Florence hebben we de Cathedral of Santa Maria del Fiore bekeken. En natuurlijk moesten we ook weer even helemaal naar de top om het uitzicht te bewonderen en dit was maar liefst 414 treden en dan kom je erachter dat je conditie toch niet zo goed is als je dacht. Al hijgend en puffend hebben we de top bereikt en toen zagen we een toren die nog hoger was en daar konden we ook in, dus dat moest natuurlijk ook gedaan worden en geloof me hier waren nog meer traptreden en een smalle gang waar mensen elkaar moesten kruizen, heel handig allemaal. Het uitzicht was het dan wel meer dan waard! Daarna hebben Eva en ik nog een beetje gewinkeld en gingen de mannen weer naar een museum, ja op één of andere manier waren de dames deze trip niet zo heel erg cultureel ingesteld. Eenmaal in het appartement aangekomen was het tijd om even bij te komen, want in de avond moesten we weer feest vieren want om 00:00 uur zou het Eva's verjaardag zijn. Deze hebben we even goed gevierd en helaas was het de volgende dag alweer tijd om terug te gaan naar Kufstein.

Die avond hebben we nogmaals Eva's verjaardag goed gevierd en verder was het afgelopen weekend tijd om een beetje bij te komen van onze Italy trip. Op zaterdagavond waren overal Halloween feestjes gepland en we zijn altijd in de Segabar te vinden, dus ik vond het wel eens tijd voor verandering. In Kufa was ook een feestje met een liveband, dus ik had iedereen lichtelijk overgehaald om daar naar toe te gaan. Helaas was de band in het begin niet zo heel erg leuk en hielden de meesten het ook al snel voorgezien om naar de Segabar te gaan, maar ik bleef samen met Chad en nog een paar wat langer hangen en opeens begon de band het genre tentfeest-muziek te spelen en was ik natuurlijk helemaal happy. Helaas was het weer veel te vroeg afgelopen en besloot ik om de anderen nog maar even te vergezellen in de Segabar, maar daar was het erg druk en niet zo erg leuk dus heb ik Chad maar weer opgebeld waar hij was. Samen met Chad en Hassan zijn we nog naar Q-west geweest, dit is een soort kroeg waar ze techno en dubstep draaien. Normaal niet helemaal mijn genre muziek, maar voor die avond was het echt wel even leuk haha.

Ook ben ik de afgelopen bezig geweest met het regelen van een afstudeerstage. Ik had gesolliciteerd bij Kenniscentrum Noorderruimte en had gehoren te kregen dat ik op sollicitatie mocht komen. Ik ben natuurlijk niet in Nederland momenteel, dus deze zou via skype gaan plaatsvinden. Afgelopen dinsdag heb ik mijn sollicitatie gehad en binnen twee uren had ik een mailtje ontvangen dat ik ben aangenomen, dus een afstudeerstage is in the pocket! Ik ben heel erg blij mee en zie dit als een mooie nieuwe uitdaging voor wanneer ik straks weer terug in Nederland ben. Niet te geloven dat ik alweer aan het laatste jaar van mijn opleiding bezig ben en ik moet de komende weken misschien ook maar eens voorzichtig beginnen na te denken over wat ik hierna ga doen!

Zo ik geloof dat dit wel een redelijke beschrijving is van mijn belevenissen van de afgelopen 3 weken. Ik denk dat ik me hier de komende tijd nog wel even prima vermaak!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 15071

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: