Liebe grußen aus Kufstein! - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Liebe grußen aus Kufstein! - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Liebe grußen aus Kufstein!

Blijf op de hoogte en volg Janne

22 September 2015 | Oostenrijk, Kufstein

Zaterdag ben ik voor 5 maanden naar Kufstein, Oostenrijk vertrokken. Gelukkig waren heit en mem zo lief om mij met de auto te brengen, aangezien mevrouw weer mega veel spullen mee wou nemen. Kufstein ligt niet erg ver van een skigebied af, dus de ski’s, stokken, skischoenen en de benodigde kleding moest uiteraard ook mee. Dit alles resulteerde in een kofferbak vol met spullen.

De heenreis ging al met al vrij soepel en in een kleine 10 uurtjes waren we op bestemming, tenminste dat dachten we. De tomtom besloot dat het natuurlijk allemaal niet zo gemakkelijk kon gaan en daardoor namen we een verkeerde afslag en kwamen we continue in het centrum van Kufstein terecht, wat opzich niet een heel erg groot probleem is, maar juist die dag waren alle wegen daar afgesloten. Daarbij kwam ook nog dat de moderne technologie ons in de steek liet, want zowel heit als mijn internet leek te weigeren, dus ook geen mogelijkheid voor google maps. Uiteindelijk waren we maar een beetje rond aan het rijden en zag ik opeens de straatnaam van mijn flat op de tomtom staan en hadden we het dus alsnog gevonden, thank god!

Ik woon samen met een Nederlandse jongen, Chad, die zijn master in Kufstein heeft gedaan en daarna hier is gaan werken. Hij was zaterdag naar het Oktoberfest in München, dus een vriend van hem kwam ons de sleutels brengen. Nadat alle spullen naar de flat gebracht waren gingen heit en mem naar hun hotel en vergezelde ik hen later. Op zaterdag waren we eigenlijk allemaal wel moe en hebben we een hapje gegeten in het hotel en ben ik niet te laat naar de flat teruggegaan. Daar heb ik echter nog aardig wat tijd besteed aan het in elkaar zetten van een kastje. Na ongeveer een uur was het me eindelijk gelukt en tot nu is hij nog steeds niet in elkaar gestort haha.

Op zondag gingen we vroeg ontbijten in het hotel en daarna het centrum van Kufstein maar eens bekijken. Ik woon op ongeveer een kwartiertje lopen van het centrum en je kunt een route langs de rivier nemen, dus het is zeker geen onaangename wandeling (nog niet tenminste). Op zondag zijn er niet extreem veel winkels open, maar toch waren er een paar toeristen dingetjes open dus zijn we daar wat wezen kijken en hebben we wat rondgeslenterd. In de avond heb ik ook m’n huisgenootje ontmoet, samen met een vriend van hem die op bezoek uit Nederland was.

Maandag was het tijd om afscheid te nemen van heit en mem. Na een big hug en de family te hebben uitgezwaaid, had ik nog maar besloten om even te gaan slapen. De rest van de maandag heb ik besteed aan het uitpakken van m’n koffers en het kopen van de benodigde spullen. Ik had onderweg naar de Lidl een soort Kwantum / Jysk achtige winkel gespot, dus daar kon ik mooi wat spullen inslaan voor m’n kamer. Helaas kwam ik vandaag een soort Action tegen, waar alles natuurlijk goedkoper is haha. Ook ben ik op maandag nog even naar het centrum van Kufstein gegaan en werd ik aangenaam verrast met het feit dat er zelfs 3 winkelcentra zijn. Niet extreem groot, maar toch kan er wel kleding geshopt worden! Maandag was het hier echt super lekker weer, zo’n 20 graden en zonnig. Toen de jongens tegen het einde van de middag thuis kwamen vroegen ze of ik mee wou naar het dakterras van de international student resident (ISR) (hier wonen studenten die in Kufstein studeren), hier hadden we een prachtig uitzicht en hebben we nog even genoten van de laatste zonnestraaltjes. Zodra de zon achter de bergen verdwijnt koelt het hier snel af en kan de winterjas wel aan. In de avond gingen we eten bij de vriendin van Chad en zijn we daarna nog even naar de kroeg geweest. Ja het feesten begint nu alweer haha. We waren eerst in een soort bruin café-achtig-iets. Dit was een hele kleine kroeg, maar wel erg gezellig. In Oostenrijk mag nog gewoon in de kroeg gerookt worden en dat doen ze dan dus ook volop. Later op de avond zijn we nog naar een super mooie bar geweest die uit een grot gehakt is met allemaal kroonluchters enzo, echt prachtig. Deze bar heeft het guinness book of records record voor de meeste soorten gin.

Vandaag ben ik bezig geweest met het maken van een fotocollage voor aan de muur in m’n kamer en ik ben zeer blij met het resultaat. Ook heb ik in de facebookgroep van exchange students in Kufstein een berichtje geplaatst of mensen wouden meeten, dus vanavond gaan we drankjes doen. Ik ben zeer benieuwd!

Kortom, ik vermaak me uitstekend in Kufstein en geniet nog even van mijn vakantie, want vanaf donderdag begint school hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 15093

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: