Life is a big big party! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Life is a big big party! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Life is a big big party!

Blijf op de hoogte en volg Janne

21 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag is het alweer woensdag en is het alweer meer dan een week geleden dat ik voor het laatst een blog geschreven heb, hoog tijd dus om jullie weer even op de hoogte te brengen. Volgens mij heb ik zojuist mijn blog van vorige week nog een keer geplaatst op één of andere rare manier, sorry!!

Dinsdag ben ik wezen pubquizen met een paar van korfbal. Erg veel hadden mijn team genoten niet aan mij, want mijn algemene kennis is al erg weinig en kennis over alle dingen die ooit in een ver verleden in Engeland zijn gebeurd, heb ik al helemaal niet haha. Er deden 16 teams mee en wij zijn uiteindelijk 11e geworden, helaas hadden we net 1 punt teveel om een prijs te winnen.

Woensdag ben ik weer wezen trainen, want zondag zou ik weer eens een wedstrijd gaan spelen. Daarna zijn we nog maar even gezellig naar de pub geweest, want achja nu kan het nog he!

De dag erna was het weer tijd voor de maandelijkse borrel van NL Borrel. Dit keer was het in de chique nachtclub Chinawhite. We kregen het welkomsdrankje gratis, dus dat was dikke prima. Toen ik daarna zelf een wijntje ging bestellen, viel m'n mond heel erg ver open van verbazing. De barmedewerkster vertelde me dood leuk dat dit wijntje me £8.50 (11 euro) ging kosten. £8.50!!! Ik ben er inmiddels wel achter dat drank in London niet goedkoop is, maar 8.50 pond dat sloeg wel alles haha. We hadden het dan ook wel snel gezien in Chinawhite en besloten om nog even naar de O'neils bar te gaan, daar speelde ook deze keer weer een hele leuke band en ik was helemaal gelukkig. Helaas was het nog geen weekend en stond er de volgende dag gewoon weer een dagje stage op de planning dus het maar niet al te laat gemaakt. Die avond waren er plannen gemaakt om de volgende avond samen met Lieve, Fre, Joris en vrienden van Joris uit Nederland weer te gaan stappen. We zijn de vrijdagavond begonnen in een pub waar de cocktails goedkoop (voor Londonse begrippen) waren, dus daar heb ik maar even lekker van genoten. Daarna hebben we de avond afgesloten in de O'neils bar waar ik nog twee bekende mensen van een boyband uit Australie heb ontmoet haha.

Zaterdag had ik niet te laat de wekker gezet om samen met Lieve en Fre naar Notting Hill te gaan. Halverwege de ochtend ging opeens de deurbel, toch blijf ik ervan schrikken als mijn deurbel hier gaat aangezien ik nooit iemand verwacht. De postbode stond met een bloedende vinger op de stoep en het bloedde niet zo'n beetje ook. Natuurlijk was ik zo aardig om hem te gaan helpen, dus zei ik dat het misschien handig was dat hij eerst even zijn vinger onder de kraan zou doen en ik op zoek zou gaan naar een pleister. Toen ik terug kwam had ik al door dat een pleister niet echt zou gaan werken, dus heb ik maar een verbandje uit mijn verbanddoos geplukt. De beste man was me erg dankbaar en kon weer verder met post bezorgen, helaas was ik hem wat minder dankbaar toen ik zag hoe mijn schone badkamer vloer er na zijn bezoekje aan toe was, maar goed ik had mijn goede daad voor de dag ook weer verricht. Vandaag kwam ik hem weer tegen en heeft hij me weer even uitgebreid bedankt hahaha.

Zaterdagmiddag hebben we wat rondgelopen in Notting Hill en zijn we daarna naar platform 9 3/4 (van Harry Potter) gegaan. Daar kun je foto's laten maken en kun je ook zelf foto's maken. De mensen die deze foto's gingen maken waren echter een beetje raar en zetten je als het ware voor lul, dus uiteindelijk vonden we het eigenlijk niet eens zo leuk meer om op de foto te gaan maar goed we stonden toch al in de rij en waren er nu haha.

Zondag ging om 7 uur in de ochtend mijn wekker, omdat ik een wedstrijd zou spelen en de tubes toevallig net dat weekend niet vanaf mijn huis reden, lucky me! Helaas konden we het niet winnen van de tegenstander. Daarna ben ik nog met een paar teamgenoten wezen lunchen en zijn we bij de westrijd van het andere team gaan kijken. Deze wedstrijd was echt super spannend en een paar van de tegenstanders vonden het nodig om zo'n 5 keer tijdens de wedstrijd in huilen uit te barsten, dus er was genoeg excitement.

Helaas is het alweer bijna tijd om afscheid te nemen van mijn vriendinnetjes Lieve en Fre en daarom zijn we gisteren nog maar even gezellig uiteten geweest bij een pannenkoekenhuis. Daar hebben ze echt de meest vreemde combinaties op de menukaart staan, het leken bijna meer pizza's dan pannenkoeken. Ik besloot maar om voor safe te gaan en gewoon een pannenkoek met stroop en poedersuiker te bestellen, wat de serveerster heel erg raar vond.

Nu het einde in zicht is, worden ook de eerste plannen voor thuis alweer gemaakt. Zo staat er inmiddels een concert van The Script en Olly Murs op de planning en willen we met hemelvaartsdag een bezoekje brengen aan het Oerrock festival. Ook moet ik weer hoognodig op zoek naar een baan, wantja voor niets gaat de zon op. Als jullie nog vacatures in regio Heerenveen of Gronigen weten, alle tips zijn van harte welkom.

Ik ga me de komende twee weken hier vast nog wel even goed vermaken.

See you soon guys!

  • 21 Januari 2015 - 18:19

    Broertjelief:

    Body en Fit shop kan ook altijd nog

  • 22 Januari 2015 - 21:30

    Feikje:

    Hey Janne,

    Geniet van je laatste weken in Londen.
    En wat een baantje betreft, gewoon solliciteren bij de Tjongerschans.
    Ook toevallig mijn dochter gaat ook naar Olly Murs haha.
    The Script is ze ook al eens geweest.

    groetjes Feikje


  • 23 Januari 2015 - 10:42

    Janne Krekt:

    Hoi Feikje,

    Dat ga ik zeker doen.
    Ja ik had al gevraagd, maar er staan op dit moment helaas geen vacatures open.
    Haha echt? Wat leuk. Ook 17 mei zeker?

    Groetjes,
    Janne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 15098

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: