Week vol belevenissen. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Week vol belevenissen. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Week vol belevenissen.

Blijf op de hoogte en volg Janne

06 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het eerste weekje alleen zit er alweer op. Een weekje vol met nieuwe indrukken, mensen en ervaringen.

Maandag mijn eerste dagje op stage gehad, super lieve mensen allemaal die continu vragen of alles goed is. Al een paar kleine opdrachtjes gedaan, maar verder vooral oriënteren en meetings bijwonen. Woensdag 10 september gaan we met de oudere bewoners van WECH naar de seaside bij Southend, hiervoor heb ik mensen gebeld om te vragen of ze mee wouden. Ondanks dat sommigen een beetje doof waren en ik extreem hard aan het schreeuwen was in de telefoon, ging het me steeds beter af om mensen te benaderen. Ook heb ik een online enquête gemaakt en de big boss was daar zeer tevreden over :).
Verder was deze week volgepland met meetings, Anthony heeft me meegenomen naar allemaal gesprekken met verschillende partijen. De meeste gesprekken kon ik redelijk tot goed volgen en ik vond het erg interessant om te zien dat dingen die we op school leren ook echt in de praktijk gebeuren.

Verder heb ik donderdag voor het eerst weer gekorfbald met allemaal Engelsen en daarna nog een drankje in de pub gedaan. Aardige mensen allemaal en met het Engels praten ging het ook best goed, maar het is wel lastigere om echt een lang gesprek te hebben omdat je vrij snel niet zo goed meer weet wat je moet zeggen.

Via via kwam ik ook vrijdag op een facebookpagina terecht met allemaal Nederlanders die in Londen zitten. Hier werd een afspraak gemaakt om vrijdagavond naar de Hems te gaan, dit is de Nederlandse pub in London. Ik vond het wel weer eens wat tijd voor actie in mijn sociale leven en besloot om ook maar te reageren dat ik ook wel wou komen. Daarna werd er een whatsappgroep aangemaakt en werden de eerste plannen gemaakt. Op naar de Hems, bij de deur kwam ik de eerste Nederlanders al tegen en uiteindelijke kwamen er steeds meer bij. Het besluit om naar de Hems te gaan resulteerde in een top avond en leuke nieuwe contacten. Kijken wat dit verder gaat brengen.

Een leerzaam weekje was dit ook wel. De aankoop van een paar nieuwe handdoeken bleek niet zo'n succes. Na 4 keer uitwassen en in de droger pluizen ze nog steeds en dit resulteerde erin dat een deel van mijn kleren ook onder de pluisjes zat toen ik ze had uitgewassen. Maar gelukkig kreeg ik de gouden tip van Ria om ze met een panty in de droger te doen, super thanks voor de tip! Vrijdag heb ik ook uitgevonden dat het niet een goed idee is om op vrijdagavond 6 uur naar de supermarkt te gaan, extreem drukte, lege schappen en rijen bij de kassa van hier tot aan het midden van de winkel.

Verder ben ik nog steeds erg blij met de uitvinding van skype. Heerlijk om af en toe bij te praten met de mensen thuis en toch nog een beetje het idee te hebben dat je eigenlijk best wel dichtbij huis bent hahaha.


  • 06 September 2014 - 14:42

    Silke Sikkema:

    HayJanne! Wat leuk om te lezen dat alles goed gaat met je en dat je het onwijs naar je zin hebt in Londen. Heel veel succes de komende periode! Het is een onvergetelijke ervaring. Liefs Silke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 15122

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: