Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janne Krekt - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Janne

21 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Alweer bijna een maand in het prachtige, drukke en leuke London, wat gaat de tijd ontzettend snel.

Tot nu toe heb ik het echt super naar mijn zin. De stage is leuk, ik ga steeds meer met mijn opdrachten beginnen en ga nog mee naar veel meetings. Af en toe maak je best wel heftige en leerzame dingen mee. Het is interessant om te zien hoe de dingen die we op school leren, hier ook echt in de praktijk voorkomen.

Daarnaast gaat het met mijn social life ook prima! Ik korfbal nog steeds, maar heb wel besloten om dit wat op een lager pitje te zetten omdat ik nog zoveel wil doen en zien! Ik ga alleen maar trainingen doen en geen wedstrijden, ik weet niet of ze dat hier al helemaal begrepen hebben dat dat mijn plan is, aangezien ik wel uitgenodigd ben voor de trainingen van het eerste en tweede team, maar goed daar komen we vanzelf wel weer achter.

Verder spreek ik in het weekend vaak af met de Nederlandse mensen die ik ontmoet heb. Vrijdagavond heb ik wat met Lieve, Frederique en Joris gegeten bij een All you can eat resaurant, echt amazing aangezien je daar echt alles kon krijgen wat je wou! Daarna zijn we toch maar weer op stap gegaan, ook al zouden we niet. We zijn naar een super mooie club gegaan, een oud theater. Zodra het bandje, wat echt verschrikkelijke muziek speelde, wegging werd de muziek beter. Zaterdag heb ik maar eens een rustdagje genomen, ik geloof één van de eersten sinds ik hier ben. Ik heb mijn huisje even schoongemaakt en boodschappen gedaan. Vandaag ben ik met Ilse naar Notting Hill geweest, wat is dat een ontzettend leuk stuk van London. Allemaal schattige gekleurde huisjes en kraampjes waar je dingen kunt kopen. Ik kan me er nog steeds over verbazen hoe verschillend London kan zijn, waar je ook komt het is altijd anders en je komt er verschillende soorten mensen tegen.

Verder zijn hier een aantal dingen die ik nog steeds niet helemaal begrijp. Zo vragen mensen 'how are you?' en dingen in die trant, maar lopen vervolgens zonder het antwoord af te wachten gewoon door. Volgens mij zeggen zij dat hier automatisch achter 'hello' aan ofzoiets. Daarnaast zeggen ook veel mensen 'cheers' als je weggaat, hier moet ik ook nog steeds even achterkomen waarom ze dat nou weer zeggen.

Morgen begint weer een nieuwe week stage en een week vol gezellige nieuwe dingen. Ik ben benieuwd wat deze week me weer brengt.

  • 21 September 2014 - 20:40

    R:



  • 21 September 2014 - 20:46

    Mem:

    wat fijn om te lezen en te horen dat je het zo leuk vindt. Ik had niet anders verwacht maar het is altijd maar weer afwachten. Verken Londen maar goed dan hebben wij straks perfecte "reisleider". Veel succes komende week and have fun.

  • 23 September 2014 - 20:46

    Eling:

    Hoi Janne (en ik zei altijd Janna)

    Ik hoef niet te vragen hoe het met jou is, dat lees ik ook stiekum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu ik contact heb gehad met je moeder over je stage in Londen.
    Het gaat goed met je stage, nog blij met de keuze zo te lezen.
    Als je later geen baan kunt vinden kun je altijd nog tolk worden.
    Ik wens je veel succes.
    Al even in de achteraf kroegjes geweest, deze zijn vast het leuks.
    Het was toch een half jaar stage. Nog 5 maanden te gaan.
    Ze vliegen om.

    Heel veel groetjes van Eling.

  • 27 September 2014 - 11:25

    Eling:

    Hoi Janne,

    Hier het antwoord op je vraag "cheers"
    Vertaal het maar hoe jij het wil zien en horen.

    Vertalingen cheers EN>NL

    to cheers: daar ga je (ww.) ; prut (ww.) ; cheers (ww.) ; santé (ww.)
    the cheers: het aansporen ; het gejoel ; het gejubel ; de steun (m) ; de gezondheid (v) ; de op uw gezondheid (v) ; proost (ww.)
    cheers: schol ; dankjewel ; dankuwel ; bedankt ; prosit

    Een zeer leerzame week toegewenst.

    Groetjes Eling

  • 28 September 2014 - 14:49

    Janne:

    Hoi Eling,

    Hahha ja de meesten op werk zeggen Janna, dus ben er wel gewend aan geraakt hahaha.
    Ja mem vertelde al dat ze je had getipt over mijn blog, erg leuk!
    Ik heb inmiddels al een aantal kroegen en pubs gezien ja, sommigen waren super leuk en anderen wat minder maar we komen elk weekend wel weer in nieuwe kroegen.

    Doe de collega's van de dagploeg de groetjes.

    Mijn stage is een half schooljaar, dus 5 maanden in totaal.

    Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 15121

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 20 Februari 2016

Studeren in Kufstein, Oostenrijk

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Buitenland stage naar Londen

Landen bezocht: